DIY

Łańcuch z kółek

Prezentuję obiecany (tutaj) łańcuch z kółek. Wykonanie banalne, a efekt naprawdę fajny.

Potrzebne rzeczy

  • Kilka kolorowych arkuszy grubszego papieru
  • Kawałek kartonu albo tył bloku rysunkowego
  • Klej Magik
  • Cienki sznurek / wstążka / nitka
  • Nożyczki
  • Dużo cierpliwości;-)

Zaczynamy!

Na kartonie odrysowałam od kubka, nakrętki od małego słoiczka i kieliszka trzy kółka. Tak naprawdę nie ma znaczenia od czego odrysujecie, byle byście byli zadowoleni za średnicy poszczególnych kół (wow, serio? – przyp. autora;-)). Jak ktoś ma cyrkiel to jest level wyżej ode mnie i może skorzystać z tego osiągnięcia techniki. Moja kółka wyglądają tak.

IMG_7169

Teraz odrysowujemy je na kolorowym papierze. Ja zdecydowałam, że  wytnę po 15 kółek z  każdego  rozmiaru  w  jednym  kolorze,  a  więc  45  kółek  z  jednego  koloru  (ok.  1,5  kartki w formacie A3). Okazało się, że było to zdecydowanie za dużo na moje potrzeby.

Następnie musimy się zdecydować na wzór klejenia. Ja postawiłam na chaos i losowo dobierałam kolejne kółka. Chociaż muszę przyznać, że czasem musiałam dopomóc odrobinę szczęściu.

Kolejne kółka układamy obok siebie. Ja chciałam żeby się stykały, ale można je ułożyć dowolnie. Wyciskamy po 2-3 krople kleju na kółko i przyklejamy sznurek. Kiedy łańcuch jest już gotowy, zostawiamy go do wyschnięcia. Koniec.

IMG_7252(1)

Jedyny problem jaki miałam z łańcuchem to, że źle się układał tzn. okręcał się wokół własnej osi i niektóre kółka ustawiały się poziomo. Zastanawiałam się czy nie obciążyć kółek na dole kropelką kleju, ale nie sprawdziłam czy zdało by to egzamin, bo po prostu powiesiłam łańcuch tak aby praktycznie przylegał do ściany. Ostatecznie wyglądał dobrze, ale warto wiedzieć o tej możliwej komplikacji planując rozmieszczenie dekoracji.

Skomentuj

