DIY · Inspiracje

Bożenarodzeniowy stroik z orzechów

Zdjęcie wieńca z orzechów znalazłam w Internecie jakieś 2-3 lata temu szukając inspiracji na ozdoby świąteczne i od tego czasu co roku chciałam zrobić sobie właśnie taki. Niestety albo nie miałam orzechów albo trzymałam Małego Liska, więc nie mogłam (przy okazji polecam stronę – Nie mogę, trzymam dziecko). W końcu nadszedł ten moment kiedy miałam czas, chęć i materiał.

Do stworzenia mojego wieńca wykorzystałam:

  • Styropianowy ring
  • Orzechy
  • Pistolet na klej
  • Brokatowy złoty spray
  • Masę porcelanową (przepis poniżej)
  • Perłowy spray spożywczy (miałam taki w domu)
  • Świeczkę

Wykonanie jest banalne. Przyklejamy orzechy do styropianowej formy, po czym spryskujemy je brokatowym spray’em. Osobiście długo zastanawiałam się czy pryskać czy nie, ale ostatecznie jestem zadowolona z efektu. Po przyklejeniu orzechów do styropianowego ringu doszłam do wniosku, że mogłam owinąć go wcześniej złotą wstążką, bo było widać białe prześwity pomiędzy orzechami.

Przepis na masę porcelanową.

Składniki

  • 2 łyżki skrobi ziemniaczanej
  • 1 łyżka kleju Magik
  • 1 łyżeczka kremu (u mnie Bambino, ale może być dowolny)
  • ½ łyżeczki sody oczyszczonej

Wszystkie składniki mieszamy ze sobą. Jeśli masa jest za sucha dodajemy kleju, jeśli za mokra – skrobi ziemniaczanej.

Masa szybko schnie, dlatego jeśli nie zamierzacie wykorzystać jej od razu po wykonaniu, musicie szczelnie owinąć ją folią spożywczą.

Z powstałej masy porcelanowej przygotowałam gwiazdki i kuleczki, które po wyschnięciu (po ok. 12h) pomalowałam perłowym spray’em. Gotowe ozdoby dokleiłam do stroika i umieściłam w jego centralnej części złotą świeczkę (mam też kremową, bo w sklepie nie byłam pewna, która będzie bardziej pasować).

 

 

 

One thought on “Bożenarodzeniowy stroik z orzechów

Skomentuj

